سیستم حقوق و دستمزد که یک بانک اطلاعاتی یکپارچه ، قابل دسترس و قابل اتکاء می باشد که براساس مدلهای مختلف بیمه ای اعم از سازمان تامین اجتماعی – سازمان بازنشستگی کشوری و... همچنین انواع استخدامی اعم از تمام وقت – پاره وقت –ساعتی و...طراحی و تنظیم میشود ، که می توان با اتکا بر آن جامعترین اطلاعات پرسنلی از زمان ورود کارمند به شرکت تا زمان ترک محل کار(شامل ساعات اضافه کار، تاخیر و غیبت ، مرخصی و ...) را در اختیار قرار دهد همچنین در هر لحظه گزارشات مورد نیاز را در اختیار کاربران وسایر ذینفعان قرار میدهد. با بهره گیری از این سیستم در کمترین زمان و با صرف حداقل هزینه محاسبات حقوق و دستمزد پرسنل شرکت، صورت می پذیرد و خطای نیروی انسانی در محاسبات از بین رفته و امکان گزارش گیری در سطوح مختلف تا ریزترین لایه ها به آسانی میسر می گردد. سیستم حقوق و دستمزد از قوانین اداره کار و رفاه اجتماعی پیروی می کند، و با تغییرات هر ساله این قوانین و اعلام اداره کار و سازمان امور مالیاتی کشور مبنای محاسبه حقوق و مزایا تغییر می نماید که سیستم حقوق و دستمزد قابلیت هماهنگی با این تغییر قوانین در هر زمان از سال مالی را دارد
برخی قابلیت های نرم افزار کارگزینی و حقوق و دستمزد
- امکان تعریف چارت سازمانی، در دو قالب واحد سازمانی و پست سازمانی و انتساب هر پست به پرسنل
- اتصال به انواع دستگاههای حضور و غیاب و دریافت اطلاعات از دستگاههای کارت ساعت زنی
- تعریف انواع استخدامی (به تعداد نامحدود و با ویژگیهای متفاوت)
- تعریف قوانین محاسباتی هر استخدام با توجه به انواع تعرفه های بیمه
- تعریف انواع بیمه و شعب مربوطه با ویژگیهای منحصر به فرد برای هر نوع بیمه و انتساب آنها به پرسنل، جهت تهیه گزارش بیمه
- تعریف ردیفهای پیمان برای هر قرارداد
- تعریف واحدهای مالیاتی با شماره پرونده های متفاوت برای یک شرکت خاص و انتساب آنها به پرسنل، جهت ارائه گزارش به امور مالیاتی
- تعریف جداول مالیاتی ماده 131 و 104 برای هر سال و هر نوع استخدام به طور مجزا، جهت محاسبه مالیات
- تعریف جدول تقویم کاری، جهت مشخص نمودن میانگین ساعات کاری روزانه و همچنین تعداد روزهای موثر کاری در هر ماه از سال
- تعریف انواع مرخصی با ویژگیهای مختلف برای هر نوع مرخصی
- تعریف عوامل حقوقی متفاوت و همچنین تعریف پارامترهای محاسباتی برای هر عامل و تعیین اولویت نمایش عوامل در فیش حقوقی
- معرفی اطلاعات پرسنل به صورت کامل (امکان ورود مشخصات فردی، عکس پرسنلی، امضاء، تعیین موقعیت جغرافیایی محل سکونت)
- صدور احکام کارگزینی و محاسبه تعدیلات ناشی از تغییر حکم
- صدور حکم متمم و محاسبات مربوطه
- امکان صدور احکام گروهی برای پرسنل و حذف گروهی احکام
- ورود کارکرد ماهانه پرسنل به صورت فردی و گروهی
- امکان هرگونه پرداخت خارج از کارکرد ماهانه (بین ماه)
- محاسبه و صدور فیش حقوق (فیش حقوق، عیدی و ... به صورت فردی و گروهی)
- تعریف انواع وام (ثبت درخواستهای وام، قسط بندی و تسویه دستی و اتوماتیک)
- تعریف صندوق پس انداز و بیمه های تکمیلی و کسور متفرقه
- امکان تایم شیت، جهت تفکیک هزینه های دستمزد مستقیم از هزینه های جذب نشده
- تخصیص مزایا به تفکیک عوامل حقوقی به مراکز مسئولیت و پروژه ها
- گزارشات فایل بانک، مالیات و بیمه و تهیه دیسکتهای بانک و مالیات و بیمه
- گزارش لیست حقوق و مزایا به تفکیک اشخاص به صورت ماهانه و تجمیعی
- تهیه خلاصه گزارش ماهانه مالیات و خلاصه لیست 12 ماهه مالیات
- گزارش مانده مرخصی، سنوات و پس اندازهای پرسنل
- صدور کلیه اسناد مربوطه و انتقال خودکار به سیستم حسابداری و ...