دوره مدیریت کیفیت چه دوره ای است؟
دوره مدیریت کیفیت یک دوره ی کاملا تئوری درقالب بسته های آموزشی فیزیکی و محتوای آنلاین. یک میانبر واقعی برای صرفه جویی در وقت، انرژی و هزینه.
درباره دوره:
با روی کار آمدن مباحث کیفیتی در محیط صنعتی کشورمان و استقبال بیش از اندازه کارخانجات، سازمان ها و دیگر محیط های صنعتی از استفاده از ابزارها، تکنیک ها و مدل های کیفیتی برای باقی ماندن در محیط رقابتی و رسیدن به سرآمدی عملیاتی، استقبال از دانش آموختگان دوره های کیفیت توسط سازمان ها و کارخانجات رو به افزایش است و بازار کار خوبی در این تخصص وجود دارد. در این دوره هدف ما آماده کردن فرد برای ورود به صنعت و فعالیت در حوزه کیفیت است لذا:
هدف اصلی دوره آشنایی با مفهوم و تاريخچه کیفیت است و همچنین آشنایی با معروف ترين و کاربردی ترين موضوعات کیفیت نظیر آشنایی با ایزوها، مدیريت کیفیت فراگیر۵S، BPR ، کنترل فرآیند آماری و همچنین ابزار خانه کیفیت به گونه ای که با کلیه ابزارهای متداول کیفیتی آشنا خواهیم شد
امکانات آموزشی این دوره عبارتند از:
مطالب این دوره در 50 ساعت به صورت بسته آموزشی ارائه می گردد.
وجود آوردن الگویی بین المللی ، برای پیاده سازی و استقرار سیستم های مدیریتی سازمانها ، آشنایی با استانداردهای موجود در مدیریت کیفیت
سرفصل بسته ی آموزشی
به دلیل تطابق با دانش به روز و مورد تایید استانداردهای جهانی، امکان بروز رسانی و تغییر سرفصل ها وجود دارد.
فصل اول
- کلیات
- تاریخچه
- تعریف مفاهیم
- مدیریت کیفیت فراگیر
- عوامل موثر در موفقیت مدیریت کیفیت
فصل دوم
- کیفیت
- فسلفه دمینگ
- سیر تکامل جوایز کیفیت
فصل سوم
- منابع انسانی و مدیریت کیفیت جامع
- منابع انساني بعنوان ركن مديريت كيفيت جامع
- عناصر اصلی مدیریت کیفیت فراگیر مرتبط با منابع انسانی
- مدل مدیریت کیفیت جامع
- توانمند سازي و مديريت كيفيت
- خصوصيات اعضاي تيم
- آموزش تيم
- فوايد حاصل از مشاركت كاركنان
- مديريت كيفيت جامع و روابط انساني سالم
فصل چهارم
- ابزارهای مدیریت کیفیت
- ایزو
- تاريخچه
- نمودار استخوان ماهی( نمودار علت و معلول )
- ترسيم نمودارهاي علت و معلول
- روشهای مختلف رسم نمودار علت و معلول
- نمودار پارتو
- رسم پارتو
- موارد استفاده از نمودار پارتو
- ارتباط نمودار پارتو و علت و معلول
- نمودار جریان
- نمودار مستطیلی (هیستوگرام)
- نمودار کنترل
- تابع ضرر
- تحلیل میدان نیرو
- دوایر کنترل کیفیت
- حلقه های کیفیت چیست
- فرآیند کنترل کیفیت
- وظایف حلقه های کیفیت
- روش دلفی
- فصل ها و بخش هاى اصلى و فرعى روش دلفى
- بازگويي يا تكرار
- اجماع
- گمنامي شركت كنندگان
- نقاط قوت و ضعف روش دلفي
- محدوديت هاي دلفي
- ملاحظات اخلاقي
- پيشنهاداتي براي انجام بهتر دلفي
- مفهوم QFD
- عناصر QFD
فصل پنجم
- قواعد،اصول و شیوه های اجرایی
- قواعد و اصول مديريت كيفيت جامع
- اصول مديريت كيفيت
- نقش مديران در ايجاد فرهنگ كيفيت
- الزامات اجرايي مديريت كيفيت جامع
- اهداف كلان كيفيت
- خط مشی کیفیت
- طرح ريزي كيفيت
- بهبود مستمر
- بهبود مستمر سازمان
دیدگاه خود را بنویسید